Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Zuzana Straka Piecuchová
miesto podnikania: Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko, IČO: 51096480, zapísaná živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, živnostenského registra, registračné číslo: 110-260449
ako prevádzkovateľa internetového obchodu
1. Definícia pojmov a úvodné ustanovenia
1.1 Predávajúcim je podnikateľ Zuzana Straka Piecuchová miesto podnikania: Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko, IČO: 51096480, zapísaná živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, živnostenského registra, registračné číslo: 110-260449 (ďalej ako „predávajúci“), a to za podmienky ak pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Uvedené sa vzťahuje aj na prípad, ak za predávajúceho vykonáva uvedenú činnosť osoba, ktorá koná v mene a na účet predávajúceho.
1.2 Kupujúcim je osoba, ktorá od predávajúceho priamo kúpila (prijala) tovar alebo poberala službu.
1.3 Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy s predávajúcim nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.4 Uzatvorením zmluvy sa rozumie súbor takých úkonov uskutočnených zo strany predávajúceho a kupujúceho, kedy predávajúcemu vznikne povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu. V súvislosti s internetovým predajom sa konkrétne uzatvorením zmluvy rozumie odoslanie objednávky kupujúcim a potvrdenie prijatia objednávky predávajúcim.
1.5 Výrobcom sa rozumie:
a) osoba, ktorá výrobok vyrobí, vyťaží, obnoví, upraví alebo inak získa a má sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu Európskej únie, členského štátu Európskeho hospodárskeho priestoru alebo Turecka (ďalej len „členský štát“), alebo ten, kto sa za výrobcu vydáva označením výrobku svojím menom, ochrannou známkou alebo iným rozlišovacím znakom, alebo osoba z dodávateľského reťazca, ktorej činnosť môže ovplyvniť bezpečnostné vlastnosti výrobku,
b) osoba, ktorá má sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu a je splnomocnencom výrobcu, ktorý nemá sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu
c) dovozca, ak výrobcu nemožno určiť podľa bodu 1 alebo 2.
1.6 Dovozcom sa rozumie podnikateľ, ktorý doviezol do členského štátu výrobok zo štátu, ktorý nie je členským štátom.
1.7 Dodávateľom sa rozumie podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodal predávajúcemu výrobok a ktorého činnosť neovplyvňuje vlastnosti výrobku.
1.8 Tovarom sa rozumejú balíky s presne nešpecifikovaným obsahom, ktorých príprava je predmetom podnikateľskej činnosti predávajúceho. Tovar, ktorý predávajúci v rámci svojej činnosti poskytuje je špecifickým tovarom, pri ktorom nie je známy presný položkový obsah iba druhovo určené veci ako napríklad: kozmetika, potraviny, oblečenie a podobne bez akéhokoľvek bližšieho určenia vecí. Tovarom, ktorý predávajúci predáva je tým pádom práve samotný balík s presne neurčeným obsahom. Pointov predávaného tovaru je práve nepoznanosť jeho obsahu. Kupujúci pri kúpe resp. objednaní tovaru preto nepozná vopred jeho obsah a tovar kupuje práve z tohto dôvodu. Obsah balíku určuje výlučne jednostranne predávajúci bez možnosti kupujúceho ovplyvniť jeho obsah tak aby trhová hodnota výrobkov obsiahnutých v balíku zodpovedala kúpnej cene balíku (tovaru). Tovarom nie sú jednotlivé položky tvoriace obsah balíka (ďalej ako „výrobky“) ale balík s celým jeho obsahom ako celok. Predávajúci nie je výrobcom výrobkov obsiahnutých v tovare (v balíku).
Okrem tovaru ako je vyššie špecifikovaný, predávajúci prostredníctvom svojej internetovej stránky ponúka a predáva kupujúcim aj oblečenie so značkou predávajúceho, ktoré je predávané aj samostatne – nie ako súčasť obsahu balíkov. Pre tieto produkty (oblečenie) platia primerane ustanovenia týkajúce sa tovaru podľa týchto všeobecných obchodných podmienok, pokiaľ zo znenia týchto všeobecných obchodných podmienok alebo z povahy týchto tovarov (oblečenia) nevyplýva inak.
1.9 Predobjednaním alebo rezerváciou tovaru sa rozumie objednanie tovaru, ktorý nie je na sklade resp. v dispozícii predávajúceho avšak predávajúci v budúcnosti takýto tovar bude mať k predaju. V prípade predobjednávky alebo rezervácie tovaru berie kupujúci na vedomie, že cena, dátum dodania tovaru a jeho vlastnosti sú predávajúcim iba predpokladané a môžu sa meniť na základe reálne dodaného tovaru zo strany výrobcu a dodávateľa. Vzhľadom na uvedené kupujúci berie na vedomie, že predávajúci môže aj po potvrdení prijatia predobjednávky / rezervácie meniť cenu a údaje o vlastnostiach a dátume dodania tovaru. O takých zmenách predávajúci vždy bude informovať kupujúceho e-mailom a v prípade ak by na základe zmien tovaru kupujúci už nemal záujem o kúpu tohto tovaru, má právo predobjednávku alebo rezerváciu zrušiť.
1.10 Predplatným sa rozumie objednanie si tovaru na vopred určené časové obdobie troch alebo šiestich kalendárnych mesiacov, pričom uhradením celej sumy predplatného vzniká právo kupujúceho na obdržanie tovaru v množstve a v časovom intervale v zmysle objednávky a v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok a povinnosť predávajúceho dodať kupujúcemu tovar v množstve a v časovom intervale v zmysle objednávky a v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok
2. Úvodné ustanovenia
2.1 Predávajúci vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“), ktoré spravujú všetky právne vzťahy vzniknuté na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim a ktoré upravujú vzájomné vzťahy kupujúceho a predávajúceho v súvislosti s predajom tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho www. bodymindset.sk.
2.2 Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy, ktorú prostredníctvom nákupu na internetovej stránke predávajúceho www. bodymindset.sk. uzatvoril kupujúci s predávajúcim zakúpením tovaru poskytovaného predávajúcim. Súčasťou týchto VOP je aj Reklamačný poriadok a dokument Ochrana osobných údajov.
2.3 Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci vyslovuje súhlas s týmito obchodnými podmienkami a potvrdzuje, že sa s nimi pred uzatvorením kúpnej zmluvy primerane oboznámil. Kupujúci ďalej potvrdzuje, že v obchodných podmienkach všetkým ustanoveniam porozumel a nenašiel žiadne nejasnosti. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť a dopĺňať. Kupujúci je viazaný znením zmluvných podmienok aktuálnym v okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci vyjadruje súhlas s aktuálnym znením obchodných podmienok odoslaním objednávky a/alebo predobjednávky a/alebo odoslaním objednávky predplatného.
2.4 Tieto VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami slovenského právneho poriadku, najmä ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej ako „Občiansky zákonník“), Zákona číslo 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a Zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku“).
2.5 V prípade ak kupujúcim nie je spotrebiteľ, upravujú sa právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim podľa Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej ako „Obchodný zákonník“), pričom sa neuplatňujú ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku a ostatné predpisy upravujúce právne vzťahy medzi podnikateľmi a fyzickými osobami ako spotrebiteľmi.
2.6 Kupujúci výslovne potvrdzuje, že si je vedomý skutočnosti, že tovarom, ktorý kupuje je balík obsahujúci bližšie nešpecifikované výrobky, ktorých výrobcom nie je predávajúci. Kupujúci uzatvorením kúpnej zmluvy súhlasí s tým, že obsah tovaru určuje výlučne predávajúci a kupujúci obsah balíku nemôže ovplyvniť, pričom hodnota obsahu balíku približne zodpovedá maloobchodnej cene výrobkov v balíku obsiahnutých. Uvedené neplatí pokiaľ tovarom nie je balík ale oblečenie ponúkané samostatne. V takom prípade kupujúci kupuje a objednáva tovar (oblečenie) presne špecifikované s presne špecifikovanými materiálovými a veľkostnými parametrami. Kupujúci potvrdzuje, že v prípade oblečenia nemôže meniť predvýrobné materiálové prevedenie, strih a veľkosť konkrétneho tovaru.
2.7 Kupujúci vyslovuje súhlas, že tovar (balík) od predávajúceho kupuje práve za účelom presnej nešpecifikovanosti obsahu tovaru (balíku). Kupujúci ďalej potvrdzuje, že si je vedomý, že niektoré výrobky obsiahnuté v balíku môžu podliehať rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze. Kupujúci tiež potvrdzuje, že jednotlivé výrobky tvoriace balík sú zabalené v ochrannom obale do ktorého boli zabalené ich výrobcom – predávajúci nemení ochranný obal výrobkov obsiahnutých v tovare (balíku). Kupujúci ďalej potvrdzuje, že si je vedomý, že porušením ochranného obalu na výrobkoch môže znemožniť ich ďalšie použitie inými tretími osobami okrem kupujúceho, tak, že ich použitie pre tretie osoby okrem kupujúceho už nemusí byť z hygienických dôvodov a z dôvodov ochrany zdravia možné. Kupujúci ďalej potvrdzuje, že niektoré výrobky môžu obsahovať rôzne alergény ale pre niektorých jedincov zdraviu nevhodné látky.
2.8 Druhové určenie výrobkov (nie ich položkovitá špecifikácia) ako obsahu tovaru (balíku) je špecifikované predávajúcim prostredníctvom jeho internetovej schránky.
2.9 Plynutie lehôt podľa týchto všeobecných obchodných podmienok sa spravuje podľa ustanovení §121 Zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok.
3. Nákup tovaru – uzatváranie kúpnej zmluvy
3.1. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
3.1.1 Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na jeho internetovú stránku, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na kupujúcim zadaný email. V prípade, že k takémuto potvrdeniu zo strany predávajúceho nedôjde, má sa za to, že kúpna zmluva nebola uzavretá, iba že by sa zmluvné strany následne dohodli inak. V prípade ak by potvrdenie nebolo kupujúcemu doručené z dôvodu nesprávne zadaných údajov zo strany kupujúceho (nesprávne zadaný e-mail), považuje sa kúpna zmluva za uzatvorenú.
3.1.2 Uzatvorením kúpnej zmluvy vzniká záväzok predávajúceho dodať objednaný tovar kupujúcemu a záväzok kupujúceho tovar prevziať a uhradiť predávajúcemu dohodnutú cenu. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru. Týmto na seba kupujúci preberá nebezpečenstvo zmeny okolností.
3.1.3 V cene tovaru nie je zahrnuté poštovné, či iné poplatky súvisiace s doručením objednaného tovaru kupujúcemu. Predávajúci si vyhradzuje právo poskytnúť bonus pre vybraných kupujúcich, resp. v prípade vybraných tovarov vo forme úhrady nákladov súvisiacich doručením tovaru kupujúcemu v prípade, kedy tak predávajúci jednostranne určí (napr. v prípade nákupu tovaru nad určitú sumu a podobne).
3.1.4 Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo jej časti aj v prípade zjavnej slovnej alebo číselnej chyby v cene tovaru (tzn. cena je zjavne iná, než je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá). Za zjavnú slovnú alebo číselnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie číslic, zjavne nízka cena tovaru, a iné zrejmé chyby v písaní. V takomto prípade bude predávajúci bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.
3.1.5 Všetky údaje o vlastnostiach tovaru sú uvádzané na základe údajov predložených od výrobcu či dodávateľa. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadnú nesprávnosť takýchto údajov.
3.1.6 Vyobrazenie výrobkov na internetovej stránke predávajúceho pochádza od výrobcu, je iba ilustračné a finálna verzia výrobku môže byť čiastočne odlišná. Kupujúci má nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy z dôvodu nezhodnosti vizuálneho prevedenia tovaru v porovnaní s ilustračným zobrazením iba v prípade, ak je predmetný rozdiel značne výrazný a vzhľad výrobku tvorí jeho podstatnú časť jeho úžitkovej funkcie či účelu.
3.1.7 Kupujúci berie na vedomie, že v prípade popisu chuti výrobkov obsiahnutých v tovare, ktoré sú potravinami je popis chuti iba orientačný a môže sa líšiť pod vplyvom viacerých faktorov ako napríklad: spôsobom prípravy, kvalitou prípravy, skladovými podmienkami, spôsobom nakladania s tovarom a podobne.
3.1.8 V prípade ak by mal kupujúci záujem o dojednanie osobitých podmienok úpravy práv a povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzatvorenej na základe kúpy tovaru od predávajúceho, môže svoj návrh zaslať na e-mailovú adresu predávajúceho obchod@bodymindset.sk. Predloženie osobitých podmienok sa považuje za návrh uzatvorenia zmluvy zo strany kupujúceho, pričom nie je právne záväzný, pokiaľ tento návrh nie je zo strany predávajúceho akceptovaný, prípadne pokiaľ sa kupujúci a predávajúci osobitne nedohodnú inak.
3.2. Užívateľský účet
Za účelom nákup tovaru môže kupujúci využiť 2 predávajúcim poskytované spôsoby nákupu:
a) nákup bez prihlásenia do užívateľského účtu
b) nákup s prihlásením k užívateľskému účtu
3.2.1 (a) V prípade nákupu bez prihlásenia do užívateľského účtu vyplnil kupujúci prostredníctvom software-u na to určenom nachádzajúcom sa na internetovej stránke predávajúceho objednávku. Kupujúci vyhlasuje, že všetky údaje ktoré predávajúcemu poskytol za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy sú správne a pravdivé. V prípade ak kupujúci zadal nesprávne údaje (hoci aj z nedbanlivosti), nezodpovedá predávajúci kupujúcemu za prípadnú škodu, ktorá by tým kupujúcemu vznikla. Kupujúci nemá taktiež nárok na vrátenie platby v prípade, ak bol tovar riadne doručený na adresu zadanú kupujúcim, pričom táto adresa bola nesprávna a tovar prevzala tretia osoba, ktorá odmieta tovar vrátiť či vydať kupujúcemu.
3.2.2 (b) Kupujúci sa môže zaregistrovať ako zákazník predávajúceho, kedy mu bude predávajúcim zriadené vlastné užívateľské rozhranie umožňujúce realizáciu objednávok tovaru bez nutnosti opakovaného vyplňovania údajov o svojej osobe (ďalej len "užívateľský účet"). Uvedená registrácia slúži najmä pre zjednodušenie nákupu pre kupujúceho v prípade opakovaných nákupov.
3.2.3 Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom všetkých informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu, ako aj nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadnú škodu spôsobenú kupujúcemu v dôsledku porušenia povinnosti mlčanlivosti či v dôsledku sprístupnenia užívateľského účtu tretej osobe. Kupujúci je povinný pri tvorbe užívateľského hesla zvoliť také jeho znenie, ktoré má dostatočné množstvo a rozmanitosť druhu znakov. V prípade ak si zvolí kupujúci také znenie hesla, ktoré je pre tretie osoby ľahšie zistiteľné, nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu vzniknutú kupujúcemu v dôsledku zistenia jeho užívateľského hesla treťou osobou.
3.2.4 Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, využíva ho v rozpore s ustanoveniami týchto obchodných podmienok (nepravdivo uvedené údaje, porušenie povinnosti mlčanlivosti, sprístupnenie užívateľského účtu tretím osobám a podobne) alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
3.2.5 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb. Kupujúci taktiež vyhlasuje, že si je vedomý, že užívateľský účet je majetkom predávajúceho, pričom kupujúcemu ho predávajúci dáva iba do užívania.
3.3. Odoslanie objednávky
3.3.1 V prípade záujmu o uzavretie kúpnej zmluvy s predávajúcim, kupujúci odošle objednávku prostredníctvom objednávkového formulára dostupnom na internetovej stránke (e-shope) predávajúceho, prípadne e-mailom na : obchod@bodymindset.sk
3.3.2 K objednávke môže kupujúci v časti poznámky zadať špecifické požiadavky. Tieto požiadavky sa považujú za návrh na doplnenie / úpravu kúpnej zmluvy a zmluvné strany (kupujúci a predávajúci) sú nimi viazané až v prípade akceptácie týchto požiadaviek zo strany kupujúceho. Akceptácia môže byť uzatvorená aj konkludentne.
3.3.3 Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku, riadi sa týmito všeobecnými podmienkami a právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pre prípadné spory sú príslušné na rozhodovanie súdy Slovenskej republiky a rozhodným právom je právo Slovenskej republiky.
3.3.4 Kupujúci berie na vedomie, že obsah tovaru (balíku) sa pravidelné mení a to na mesačnej báze. Vzhľadom na mesačnú pravidelnosť obmeny obsahu tovaru (výrobkov) a limitovanosť množstva tovaru je možné objednávku tovaru pre konkrétny kalendárny mesiac zrealizovať počas celého obdobia, počas ktorého je tovar v ponuke alebo do vypredania zásob, podľa toho, ktorá z okolností nastane skôr. V prípade objednania tovaru (balíku) pre daný kalendárny mesiac s dodaním v nasledujúcom mesiaci, prípadne po vypredaní zásob, bude síce kupujúcemu zaslaný tovar, avšak jeho obsah (jednotlivé výrobky) môže byť odlišný od obsahu (výrobkov), ktorý bol obsahom tovaru pre konkrétny kalendárny mesiac, resp. pred vypredaním zásob. S takýmto dodaním tovaru kupujúci výslovne súhlasí.
Uvedené sa nevzťahuje na dodanie tovaru v prípade predplatného, kedy kupujúci obdrží vždy tovar za mesiac, za ktorý ma uhradené predplatné.
Uvedené sa neuplatňuje taktiež v prípade tovaru, ktorým je oblečenie, ktoré sa predáva samostatne mimo balíkov.
3.4. Spôsob dodania tovaru a spôsob platby kúpnej ceny
3.4.1 Pri zaslaní objednávky si kupujúci zvolí spôsob dodania tovaru a spôsob platby za tovar. Výsledná kúpna cena sa následne odvíja od spôsobu dodania tovaru, ktorý si zvolí kupujúci.
3.4.2 Kupujúci má na výber nasledujúci spôsob dodania tovaru:
a) osobný odber na adrese: Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko, v pracovné dni v utorok a štvrtok v čase od: 18:00 do 20:00.
b) prostredníctvom tretej osoby podnikajúcej v oblasti doručovania a prepravy tovaru (Slovenská pošta, Paketa, a podobne) podľa výberu kupujúceho z ponuky prepravy predloženej predávajúcim.
Poplatky za doručenie tovaru sa odvíjajú od poplatkov, ktoré si účtujú prepravcovia.
3.4.3 Platba kúpnej ceny je možná výlučne elektronicky bankovým prevodom na účet predávajúceho a to štandardným bankovým prevodom, prípadne platbou prostredníctvom platobnej brány alebo inými elektronickými prostriedkami aktuálne dostupnými na internetovej stránke predávajúceho.
V prípade platby prostredníctvom platobnej brány platí nasledujúce: Online platby pre nás zabezpečuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť ComGate Payments, a. s., je licencovaná Platebná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom České národní banky. Platby prebiehajúce prostredníctvom platobnej brány sú úplne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Ďalšie informácie a kontakty na www.comgate.cz.
3.4.4. Pri platbe tovaru bankovým prevodom, s ktorým sú spojené dodatočné poplatky, nesie všetky poplatky či náklady spojené s transakciou kupujúci.
3.4.5 Kupujúci výslovne súhlasí s možnosťou zaslania daňového dokladu v elektronickej podobe (namiesto dokladu v tlačenej forme) na jeho emailovú adresu.
3.4.6 V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného požiadavku kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
3.4.7 Ak nie je uvedené, ako ma byť tovar zabalený s prihliadnutím na konkrétny výrobok tvoriaci jeho obsah, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie konkrétneho výrobku a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar pre prepravu.
3.4.8 Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť tovaru a následne výrobkov umiestnených v tovare a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalov svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky nemôže byť braný ohľad. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru úplným zaplatením jeho kúpnej ceny predávajúcemu a jeho prevzatím.
3.4.9 V prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže predávajúci alebo jeho zmluvný partner požadovať predloženie identifikačného preukazu osoby, ktorá prišla tovar vyzdvihnúť (OP alebo pas), a to za účelom ochrany kupujúceho pred vznikom škody titulom vydania tovaru nesprávnej osobe. Predávajúci alebo ním poverený prepravca resp. zmluvný partner nie je povinný vydať tovar vopred zaplatený osobe, ktorá nepreukáže, že je kupujúcim alebo že má oprávnenie tovar prevziať za kupujúceho - napr. splnomocnenie s úradne overeným podpisom splnomocniteľa.
3.4.10 Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
3.5 Dodanie tovaru
3.5.1 Dodávky objednaného tovaru sú realizované podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností predávajúceho. Tovary budú expedované 2-krát do týždňa, obvykle do 3 pracovných dní od dňa, kedy predávajúci potvrdil prijatie elektronickej objednávky kupujúceho a to na miesto dodania uvedené v elektronickej objednávke. Doba dodania tovaru taktiež závisí od zvoleného spôsobu prevzatia a iných faktorov (sviatky, obmedzenia zo strany štátu, poveternostné podmienky, miesto dodania tovaru, oznámenej dovolenky predávajúceho a podobne).
3.5.2 V prípade predplatného bude tovar expedovaný predávajúcim, vždy jeden krát v kalendárnom mesiaci, najneskôr však do 10. kalendárneho dňa v mesiaci za ktorý je predplatné zaplatené.
4. Storno objednávky a ukončenie zmluvy
4.1 Storno objednávky
4.1.1 Kupujúci má právo stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek do doby zaslania potvrdenia o odoslaní objednávky, resp. zaslania potvrdenia o možnosti osobného prevzatia objednávky a to e-mailom na adresu obchod@bodymindset.sk. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť meno, číslo objednávky a názov objednaného tovaru s údajom žiadosti o jej zrušenie.
4.1.2 Predávajúci má právo zrušiť objednávku z dôvodu vypredania zásob, alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene ktorá je uvedená v internetovom obchode pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet.
4.2. Ukončenie zmluvy
4.2.1 Spôsoby ukončenia kúpnej zmluvy sa upravujú podľa toho, či je kupujúci spotrebiteľom alebo nie. V prípade ak kupujúci nie je spotrebiteľom spravuje sa postup ukončenia zmluvy ustanoveniami Obchodného zákonníka.
4.2.2 V prípade ak je kupujúcim spotrebiteľ spravuje sa postup ukončenia zmluvy podľa ustanovení Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku.
4.3. Spotrebiteľské zmluvy a poučenie o práve odstúpiť od zmluvy
4.3.1 Podľa § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa
a) prevzatia tovaru podľa §7 odseku 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči
4.3.2 Pokiaľ predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie o možnosti odstúpenia zmluvy uvedené v odseku 3.3.1. dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku vyššie lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
4.3.3 Pokiaľ predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie uvedené v odseku 3.3.1. ani v dodatočnej lehote podľa odseku 3.3.2. lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 3.3.1.
4.3.4 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
4.3.5 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
3.3.6 Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia dobre možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
4.4. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 3.3.1. u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2, ktorý tvorí súčasť týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa odseku 3.3.1.
Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú spotrebiteľovi predávajúcim v súlade s týmito VOP alebo na adresu, ktorej zmena bola spotrebiteľovi náležite oznámená predávajúcim po uzavretí zmluvy. Ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu, oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety. Ak predávajúci na svojom webovom sídle umožňuje, aby spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím na to určenej osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, predávajúci je povinný ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytnúť o tom spotrebiteľovi potvrdenie na trvanlivom nosiči. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
4.5. Vrátenie tovaru
4.5.1 Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, alebo najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, zaslať tovar obdržaný na základe kúpnej zmluvy späť predávajúcemu alebo mu ho v tej istej lehote odovzdať. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol odoslaný pred uplynutím 14 dní. Tovar musí byť zabalený vo vhodnom obale (pokiaľ možno vrátane originálneho obalu), musí byť čistý a kompletný, tzn. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, s kompletnou dokumentáciou. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nesie kupujúci. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že ak tovar zo svojej podstaty nemôže vrátiť poštou, nesie kupujúci priame náklady spojené s vrátením tovaru vo výške všetkých priamych nákladov. Tovar a odstúpenie od zmluvy nebude akceptované, ak bude tovar predávajúcemu zaslaný na dobierku alebo ak bude nekompletný.
4.5.2 V prípade vrátenia tovaru je kupujúci povinný vrátiť celý obsah tovaru, t. j. všetky výrobky, ktoré v ňom boli obsiahnuté bez akéhokoľvek opotrebenia alebo spotrebovania čo i len časti niektorého z výrobkov.
4.5.3 Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v zmysel bodu 3.3.1. pokiaľ čo i len čiastočne spotreboval niektorý z výrobkov obsiahnutých v tovare, prípadne pokiaľ niektorý z výrobkov v tovare podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze alebo pokiaľ poruší ochranný obal čo i len niektorého z výrobkov, v dôsledku čoho nebude vhodné výrobok ako súčasť tovaru vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov.
4.5.4 Kupujúci berie na vedomie, že vrátenie časti obsahu tovaru (iba niektorých výrobkov) nie je možné z dôvodu, že tovarom je balík ako celok a teda pokiaľ kupujúci sa po doručení tovaru rozhodne tovar vrátiť, musí ho vrátiť nespotrebovaný v celosti. Uvedené sa nevzťahuje na tovar, ktorým je oblečenie predávané samostatne mimo balíkov.
5. Poučenie spotrebiteľa o možnosti alternatívneho riešenia sporov
5.1 Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len "návrh") subjektu alternatívneho riešenia sporov ak predávajúci na žiadosť odpovedal zamietavo, prípadne na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
5.2 Návrh podáva kupujúci na príslušný orgán riešenia alternatívnych sporov. Orgánom alternatívneho riešenia sporov sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Takýto návrh možno podať v listinnej forme, elektronickej forme alebo ústne prostredníctvom zápisnice. Návrh má obsahovať meno a priezvisko spotrebiteľa, jeho adresu, elektronický kontakt, telefonický kontakt, presné označenie predávajúceho, úplný zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie čoho sa spotrebiteľ domáha, dátum kedy sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu vrátane dokladov súvisiacich so sporom.
5.3 Bližší postup alternatívneho riešenia sporov upravuje Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
6. Reklamačný poriadok
6.1 Reklamačný poriadok je obsiahnutý v osobitom dokumente, ktorý je dostupný na stránke predávajúceho – www.bodymindset.sk a ktorý tvorí prílohu č. 2 tejto zmluvy.
6.2 Poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady výrobku alebo služby podľa všeobecného predpisu: Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
7. Ochrana osobných údajov
Ochrana osobných údajov, vrátane podmienok a pravidiel ich spracovania, zasielania reklamných a propagačných oznámení a tiež podmienok fungovania súborov cookies je spracovaná v osobitom dokumente s označením Ochrana osobných údajov, ktorý sa nachádza na stránke predávajúceho – www.bodymindset.sk.
8. Informácie a ostatné poučenie spotrebiteľa
8.1 Všetky vlastnosti výrobku sú pre kupujúceho dostupné na internetovej stránke konkrétneho predajcu.
8.2 Obchodné meno predávajúceho je Zuzana Straka Piecuchová, miesto podnikania predávajúceho je: Vrakusnká 41, 821 06 Bratislava.
8.3 Kontaktné údaj predávajúceho sú okrem týchto všeobecných obchodných podmienok uvedené aj na internetovej stránke predávajúceho.
Telefónne číslo predávajúceho: +421 949 177 825
E-mailový kontakt: obchod@bodymindset.sk
Poštový kontakt: Vrakunská 41, 821 06 Bratislava
Faxom predávajúci nedisponuje.
8.4 Predajná cena tovaru, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a ostatné náklady súvisiace s kúpou tovaru sú zverejnené na internetovej stránke predávajúceho.
8.5 Informácia o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis, ak ju výrobca poskytuje, ako aj informácia o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľom po predaji výrobku, ak sa takáto pomoc poskytuje sú vyobrazené na jednotlivých výrobkoch, ktoré tvoria obsah tovaru.
V Bratislave, dňa 01.10.2023
PRÍLOHA Č. 1 - VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Adresát: Zuzana Straka Piecuchová, so sídlom Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko, IČO: 51096480, zapísaná živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, živnostenského registra, registračné číslo: 110-260449
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : ...........................
Titul, meno a priezvisko*: |
|
Adresa*: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania*: |
|
Dátum prevzatia tovaru*: |
|
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód)*: |
|
Dôvod vrátenia tovaru*: |
|
Dátum:
Podpis*:
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
PRÍLOHA Č. 2
Reklamačný poriadok
Definícia pojmov
- Predávajúcim sa rozumie podnikateľ Zuzana Straka Piecuchová, miesto podnikania: Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko, IČO: 51096480, zapísaná živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, živnostenského registra, registračné číslo: 110-260449 (ďalej ako „predávajúci“) a to výlučne ak pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo ak iné osoby konajú v jej mene alebo na jej účet.
- Kupujúcim sa označuje osoba, ktorá od Predávajúceho priamo kúpila (prijala) tovar alebo poberala službu.
- Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy s predávajúcim nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Výrobcom sa rozumie:
a) osoba, ktorá výrobok vyrobí, vyťaží, obnoví, upraví alebo inak získa a má sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu Európskej únie, členského štátu Európskeho hospodárskeho priestoru alebo Turecka (ďalej len „členský štát“), alebo ten, kto sa za výrobcu vydáva označením výrobku svojím menom, ochrannou známkou alebo iným rozlišovacím znakom, alebo osoba z dodávateľského reťazca, ktorej činnosť môže ovplyvniť bezpečnostné vlastnosti výrobku,
b) osoba, ktorá má sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu a je splnomocnencom výrobcu, ktorý nemá sídlo alebo miesto podnikania na území členského štátu
c) dovozca, ak výrobcu nemožno určiť podľa bodu 1 alebo 2. - Dovozcom sa rozumie podnikateľ, ktorý doviezol do členského štátu výrobok zo štátu, ktorý nie je členským štátom.
- Dodávateľom sa rozumie podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodal predávajúcemu výrobok a ktorého činnosť neovplyvňuje vlastnosti výrobku.
- Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby - kupujúcim uplatnené právo zo zodpovednosti za vady tovaru alebo služieb poskytovaných predávajúcim, ktorým sa požaduje určitá náprava, alebo náhrada za chybné plnenie, resp. neplnenie predmetu zmluvy
- Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pravidlá a spôsob uplatnenia reklamácie
- Právne vzťahy kupujúceho a predávajúceho sa spravujú Všeobecnými obchodnými podmienkami a ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a ostatnými právnymi predpismi platnými a účinnými na území slovenskej republiky.
- Tento Reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, pri vybavovaní reklamácií, týkajúcich sa správnosti a kvality tovaru a služieb poskytovaných prevádzkovateľom.
- Týmto reklamačným poriadkom informuje predávajúci svojich zákazníkov (kupujúcich) o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv.
Uplatňovanie reklamácie
- Nakoľko predávajúci nemá kamennú prevádzku či predajňu a funguje výlučne ako e-shop, môže kupujúci uplatniť reklamáciu na diaľku a to na adresu sídla predávajúceho: Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko. Informáciu o podaní reklamácie a zaslaní tovaru na reklamáciu môže kupujúci zaslať aj elektronicky na e-mailovú adresu obchod@bodymindset.sk.
- Kupujúci môže zasiela tovar na reklamáciu prepravnou službou na vyššie uvedené adresu predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne že sa jedná o reklamáciu a mal by obsahovať: kompletný reklamovaný tovar v celosti (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Taktiež odporúčame zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena dobropis). Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný a to emailom bezprostredne po prijatí reklamácie.
- Reklamáciu môže kupujúci uplatniť v lehote 24 mesiacov od kúpy tovaru. V prípade ak niektorý tovar poskytovaný predajcom požíva od výrobcu dlhšiu záručnú dobu, môže kupujúci uplatniť reklamáciu aj po lehote 24 mesiacov, avšak najviac do konca lehoty záručnej doby určenej výrobcom. V prípade pokiaľ niektorý z výrobkov obsiahnutých v tovare má kratšiu záručnú dobu čo vyplýva z povahy samotného výrobku, tento možno reklamovať výlučne v záručnej dobe stanovenej výrobcom.
- Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Predávajúci týmto informuje kupujúcich, že neposkytuje dlhšie záručné doby ako tie, ktoré stanovujú výrobcovia výrobkov.
- Reklamovať možno u predajcu iba tovar zakúpený u predajcu.
- Ako záručný doklad slúži faktúra alebo pokladničný doklad, pokiaľ nie je ku konkrétnemu výrobku predložený osobitý záručný doklad.
- Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
- Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Postup vybavenia reklamácie
- Pri uplatnení reklamácie musí z uplatnenej reklamácie vyplývať:
a) označenie kupujúceho (kto reklamáciu uplatňuje)
b) predmet ktorý je reklamovaný (jeho základná charakteristika tak, aby bolo možné ho identifikovať)
c) označenie čoho sa kupujúci domáha (aký spôsob vybavenia reklamácie uprednostňuje)
d) označenie u koho sa reklamácia uplatňuje
e) dátum a miesto uplatnenia reklamácie
f) podpis kupujúceho - Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej riadneho uplatnenia. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
- O prijatí reklamácie je povinný predávajúci vystaviť kupujúcemu potvrdenie.
- O vybavení reklamácie je predávajúci povinný vydať kupujúcemu potvrdenie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
- Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že došlo k porušeniu jeho práv.
Poučenie spotrebiteľa o možnosti alternatívneho riešenia sporov
- Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len "návrh") subjektu alternatívneho riešenia sporov ak predávajúci na žiadosť odpovedal zamietavo, prípadne na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Návrh podáva kupujúci na príslušný orgán riešenia alternatívnych sporov. Orgánom alternatívneho riešenia sporov sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Takýto návrh možno podať v listinnej forme, elektronickej forme alebo ústne prostredníctvom zápisnice. Návrh má obsahovať meno a priezvisko spotrebiteľa, jeho adresu, elektronický kontakt, telefonický kontakt, presné označenie predávajúceho, úplný zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie čoho sa spotrebiteľ domáha, dátum kedy sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu vrátane dokladov súvisiacich so sporom.
- Bližší postup alternatívneho riešenia sporov upravuje Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Poučenie spotrebiteľa o právach podľa osobitného predpisu:
Poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady výrobku alebo služby podľa všeobecného predpisu: Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Poučenie spotrebiteľa o všeobecných postupoch a právach súvisiacich s reklamáciou:
Pre prípad ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, poučil ho predávajúci o jeho právach a to vo vyššie uvedenom odseku s názvom „Poučenie spotrebiteľa o právach podľa osobitného predpisu“. na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho vydať o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
PRÍLOHA Č.3 - VZOROVÝ FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU
Adresát: Zuzana Straka Piecuchová, so sídlom Vrakunská 12521/41, 821 06 Bratislava, Slovensko, IČO: 51096480, zapísaná živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, živnostenského registra, registračné číslo: 110-260449
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa bydliska: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód): |
|
Popis a rozsah vád tovaru: |
|
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom: |
|
Prílohy:
Dátum:
Podpis: